I travel light -kuchkuch-

vrijdag 8 mei 2015
318-01

Klaar voor mijn meest uitgestelde naaisel ooit? Allé, tenzij er bij het uitmesten van mijn bureau nog wat lijken uit de kast gaan vallen. Dit viel trouwens niet uit de kast of zo... ik had het erg keurig er bovenop gelegd, in de hoop dat ik het ging vergeten.

318-02

Het verhaal begint eigenlijk zo; mevrouw Khadetjes ging op weekend. We hebben het over april twee duizend en veertien. Veertien, jawel. Ik keek enorm uit naar een weekend niet werken, geen huishouden, geen jengelende Khadetjes, geen vent, alleen maar plezant gezelschap, grootse naaiplannen, veel stof en veel babbelen. Het enige probleem was dat alle beschikbare valiezen en zo behoorlijk oversized waren voor een weekendje weg. Dus dacht ik in de rapte een Betty te maken, de weekendtas van Swoon. Het patroon én de stofjes werden al in oktober voorzien (dertien, jawel) en bleven liggen, geduldig wachtend.

318-03

Zoals wel vaker het geval is, kreeg ik op het laatste moment een 'briljante' ingeving - oké, je hoort het me niet vertellen, maar lees er alstublief een ruime portie sarcasme bij. Ik mat dat allemaal eens  op en besloot dat de dames van Swoon precies niet veel meenemen op weekend... Ik vloog naar het kopiecentrum en kopieerde de boel op 130%, groot genoeg voor mijn basisbenodigdheden ;). Uiteraard klopt de benodigde hoeveelheid stof dan niet meer en werden de plannen -nog maar eens- aangepast. Op zo'n momenten ben ik dankbaar voor mijn hamster-stof-voorraad, ik diepte een perfect passend katoentje uit voor mijn voering. Een van mijn allereerste online stofbestelling ooit.

318-04

Ik knipte en verstevigde alles. Ik deed mijn naam madam stevigheid méér dan eer aan. Ik zweer het je, die tas, dat is een monster. Ik gooide tegen de voering S520, in combinatie met canvas stof waartegen ik maar liefst H640 en gewone Decovil bevestigde. Niks zachtheid en lieflijkheid, een burcht of iets in die aard is treffender. Ik streek erop los als een onnozelaar, en stilaan sloop de twijfel binnen... zou ik niet wat aan het overdrijven zijn? -ahum, over het understatement van het jaar gesproken-. De twijfel veranderde in wanhoop - stik dat maar eens met een gewoon machientje -, ik gooide de boel bovenop de kast en schooide een weekendtas van mijn moeder af.

318-05

Verdringen kostte me geen enkele moeite, tot mijn opruimactie van een tijdje geleden. Zelfs toen had ik zin om de boel te laten liggen, maar het gevoel van verspilling won het van mijn gemakzucht... Ik kan je zeggen dat het bloed, zweet en tranen gekost heeft. Zowel het stikken - misschien ietsiepietsie overdreven met de versteviging -, als het vinden van fournituren voor dit monster. Verre van een naaisel waar ik super trots op ben of dat afgewerkt is naar mijn zin, maar ik presenteer jullie Madam Betty. Net op tijd voor de Ge(s)tikte Wijven editie 2015. #applausvoormezelf #danku ;)

318-06
Om maar aan te tonen dat ik wellicht ietwat overdreven heb bij het vergroten van het patroon #kuch





Stashbusten in 2015:  20  in  -  96  uit  (9 gekocht&verwerkt - 1 hergebruikt - 35 verkocht)  - #1in4uit 

67 opmerkingen:

  1. je zal veel kunnen meenemen op weekend. Want wat ik meestal heb met naaiweekends is dat je precies weggaat voor een jaar i.p.v. een weekend. Zo is dat bij mij toch:)
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwijg, het is je toevallig niet opgevallen dat ik met geen woord rep over mijn plannen #ambitieusenzo ;)

      Verwijderen
    2. Mij wel, vorige jaar had je nog een schoon lijstje, met tekeningetjes en stofkes en al ;)

      Verwijderen
    3. -kuchkuch- Heb ik dit jaar ook - speciaal voor u, op instagram ;). Oja, lachen mag!

      Verwijderen
  2. Zalig verhaal! Maar wel een schoon én stevige tas! En ook flink uit de kluiten gewassen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi resultaat ! Dat streepjesstofje steekt mijn ogen uit trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle stofjes zijn van Lotta Jansdotter, heb daar een zwak voor ;).

      Verwijderen
  4. ik lig in een deuk... heerlijk die grote tas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha.. zalige foto !!!! Veel plezier op weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahha.. haha, vooral die laatste foto, ik zou niet verwachten dat hij zo groot was als je de andere fotos ziet. Heerlijk zulke posts en nu hij af is zal je zien dat hij super vaak van pas gaat komen. Slaapzak, kussen en knuffel kunnen er allemaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Scherp of niet, die moest erbij want anders kun je het inderdaad niet zien hé. Bon, ik hoop toch dat ik 'm af en toe ga kunnen gebruiken ;)

      Verwijderen
  7. Dat wil ik absoluut in het echt zien ! Qua afwerking zal dat sowieso beter zijn dan mijn swoon die vergroot werd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -slik- Ik gaf 'm zelfs geen label'ke omdat het zo'n gedrocht is.

      Verwijderen
    2. Geen deel van de khadetjesfamilie: gestraft! (Gij zot geval ;)

      Verwijderen
  8. Gij kunt in u weekend tas voor een hele week mee nemen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met slaapzak, kussen en al erbij ;). Als dat nu nen keer niet handig is -schaterlach-

      Verwijderen
    2. Dan hoef je ook maar alleen die tas te sleuren,hé!

      Verwijderen
  9. Hahaha, lol :-) Wat een mega-tas, maar een oh zo schoontje...
    Straks ga ik ze eens in real live bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gij gaat daar de show stelen met uw tas op dat "wijvenweekend"! De schoonste weekendtas van alle madammen...
    Let je wel even op vooraleer je inpakt dat je Khadetje van de bodem plukt... ge kunt dat kind geen wijvenweekend aandoen! ;-)
    Geniet er van! Ik kijk al uit naar de verhalen op de blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. woehaha, die laatste foto verduidelijkt alles :-) Je gaat in ieder geval veeeel stofjes kunnen meenemen op weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalig, die laatste foto! Ik verschoot me echt een hoedje! 't Brengt de dingen idd in perspectief...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zónder kinderen dacht ik? Zie maar dat ze zich nergens in een hoekske verstopt of ge hangt eraan ;) Heel veel (stik)plezier daar met de wijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zalig toch z'n grote tas?
    Ik maakt onlangs ook een weekend tas, maar de mijne is veel teklein uitgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb ik genoten van je verhaal !
    Ik (her)ken het gevecht tegen taspatronen/decovils/sluitingen/formaten.....
    Maar om eerlijk te zijn : je hebt wel een unieke tas !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OMG. Wat een beest! Maar wel een schoon beest! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer een knappe tas die je hebt gemaakt! Zo'n goed oog voor mooie combinatie van stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mannekes! Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb met een schrijfsel :D wel n mooi resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij kan mijn hele stoffenvoorraad meenemen op weekend! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt, ik las jouw hele verhaal op volstrekt serieuze manier, maar die laatste foto deed me toch echt in een lachtstuip schieten - met als reactie "wat is er, mama? mag ik ook eens kijken?"
    Dat ding wil ik toch echt eens in het echt zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha! Geweldig geschreven!! Evengoed heel herkenbaar :-). Ik vind het allesinds een heel knappe tas!! En nu kan je je kindje meenemen op weekend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, zo'n giga tas zal zeker van pas komen dit weekend! Super leuke foto met de dochter erin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha, zalig :-) Alhoewel, ik heb hier ook al patroondelen voor een tas geknipt en verstevigd en liggen van in december... Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie stoffencombinatie! En heerlijk die laatste foto, want tot daar dacht ik zo "die tas valt toch best van grootte?" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie stofjes heb jij toch op voorraad... Ik smelt weg. Gelijk heb je, dat je een groter exemplaar maakte. Mijn Betty is precies goed om een brei- of haakwerk mee te nemen op de dagelijkse pendelreizen naar Brussel. Niets geen weekendtas...
    Heb het goed op weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zaaalig, echt. En ik ben wel blij met die joekel van een tas, zelfs de slaapzak past er zonder problemen in!

      Verwijderen
  26. Oei, voor die laatste foto had ik nog niet door hoe groot die tas echt was!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gelijk onze zoon die laatst in een kano zat ( lees sporttas).
    Maar je zal zeker genoeg projecten mee kunnen nemen, of ga je op het weekend de andere helft van je stoffenkast nog slijten aan de anderen??
    Geweldig stukje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha, anders wel een leuke tas! Hopelijk beleef je er toch fijne weekends mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind dat deze monstertas (en dat monster slaat op grootte en niet op lelijkheid) er de max uit ziet! Een schoon stukske naaiwerk. Be proud!
    (En dat kleine khadetje laat je toch thuis hoop ik??) :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haha, die laatste foto is geweldig! Ze is inderdaad vrij groot uitgedraaid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. haha, grappig verhaal! Moet toch moeilijk geweest zijn, zo'n groot ding een jaar lang negeren (zelfs boven op de kast :)). Ben blij dat ie afgewerkt geraakt is! Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zelfs uw kindje kan mee in de tas op weekeind zonder dat iemand het merkt :) Mooi stoffencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een verhaal :-)
    maar wel een schoon grote tas waar je volgens mij nog te weinig plaats in gaat hebben om alles mee te nemen voor zo'n fijn weekend, wedden?! :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hihi, daar kan genoeg in om een paar weken mee op stap te gaan :-) Maar weeral een geweldige stoffenkeuze! Magnifiek gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. GIEREN!! :-)
    Mag ik mee op Weekend? Plaats genoeg in die tas lijkt me! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. HI-LA-RISCH! Een mastodont van een tas, maar wel een hele schone mastodont!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha, ha! Ik las wel dat t een grote tas is, maar DAT IS een grote tas! Heerlijk zo'n grote tas, en fijn voor je dat je het uitgestelde project af hebt. Ik heb hier ook zo'n tasproject en blijf het afmaken maar uitstellen ... ; )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zwijg, op den duur word een mens daar lastig van hé - allé, ik toch. Nu nog twee andere projecten afwerken en ik ben klaar met mijn rondslingerend gerief :)

      Verwijderen
  38. Ik denk dat Hade gewoon stiekem mee wou op weekend en zich daarom even in de tas zette :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zo oneerbiedig voor uw eigen maaksels, ik wil dat 'gedrocht' gerust van u overnemen!
    En die laatste foto is geweldig, ik moet er spontaan van glimlachen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik loop wat achter; deze had ik nog niet gezien
    Die laatste foto is echt grappig! :-D
    ps: je verliest mij idd weer bij jouw verstevigings-uitleg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig verlies ik je; dit wil je echt niet doen, ik zweer het je ;)

      Verwijderen
  41. Leuke tas!

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.