Over eerste keren

vrijdag 12 april 2013
...toegeven, als ik zie wat er in haar kasten zit, kriebelt het soms een beetje. Na een vruchteloze zoektocht naar schoon knoopjes, trok ik mijn stoute schoenen aan en vroeg haar of ze wat van haar schoon collectie knoopjes wou ruilen. Kijk eens wat er bij mij in de bus zat:
53 - Swap 01
Juffra Toertjes, bij deze een dikke
53 - Swap 03

... om het tot een eerste swap te maken, ging ik aan de slag met tricot. Een jongens-tshirt was de vraag. Ik dook in mijn stapeltje tricot en kwam boven met vrolijk voertuigenstofje en blauwe vespa's. Eentje met korte mouwen, ronde hals en boordstof en eentje met lange mouwen, enveloppehals en drukknopen. Nu maar hopen dat het pateeken ook tevreden is.
53 - Swap 04
Stof: On wheels petrol (Bora) en Vespa blauw (Vincente) van bij Siekebiele
Patroon: Minikrea

... dat brengt me bij de tweede eerste keer. De t-shirtjes zijn vanbinnen afgewerkt met mijn spiksplinternieuwe overlock. Een beetje wennen dat wel, maar de schoon afwerking - en snelheid - zal er wel voor zorgen dat mijn nieuwe vriendje en ik elkaar goed zullen leren kennen... je hoort er zonder twijfel nog van!

... en het avontuur van mijn eerste enveloppehals en de derde eerste keer en mijn bezoekje aan de dames van Cafee Couture. Een zeer gesmaakte naaisessie met leuk geklets, fijn gezelschap en rondvliegende tips. Wie kan zeggen hoe dat envelop'ke er anders had uit gezien? En schoon dingen... daar kan ik nog wat van opsteken!

6 opmerkingen:

  1. Waar heb je je overlock gekocht en welk merk heb je gekozen? Ik wil er ook ééntje. Jaloers!!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, ik heb me toch twee maand kunnen bedwingen... Hier bij ons in 't dorp gekocht, bij Stael - handig als er iets mankeert. Is er eentje van Janome, feestmodel met extra voetjes. Anders moet je maar eens komen testen ;)

      Verwijderen
  2. Pateeke is heel blij met zijn nieuwe t-shirts......en ik ook uiteraard!
    Geweldige swap!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die knopen, dat is om bij te kwijlen hé
    *knipoog*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwijg jong, ik betrap me er op dat ik ze blijf bekijken... lol.

      Verwijderen
  4. Wauwwwww, wat een knoopjes!!!!!!!!! En wat zien die t-shirts er professioneel uit, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.